Saturday, February 19, 2011

Tempat-tempat untuk lepak dan makan best di KL

Masalah ini tertumpu kepada mereka yang suka lepak dan makan makanan sedap.  Persoalannya, di mana nak lepak? Di mana nak makan makanan yang sedap? Aku suka mencari tempat-tempat lepak yang best di kawasan segitiga emas dan kawasan-kawasan sekitarnya (Selangor Darul Ehsan). begitu juga dengan tempat makan yang sedap. Hanya tempat makan yang best dan sedap menjadi PILIHAN HATIKU…! Di bawah ni senarai-senarai yang mampu aku senaraikan untuk dikongsi bersama dengan rakyat Malaysia yang suka menghadirkan diri di kawasan segitiga emas ni. TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN KL NI BENAR-BENAR SESAK…!

KAMPUNG BARU


Tak perlu lagi la aku nak perkenalkan tempat ni. Mesti korang semua dah tahu. Di sini memang syurga makanan. Kedai makan memang berderet-deret bermula dari pintu gerbang sampai la ke tepi Masjid Kampung Baru. So,kedai memang dah banyak. Tapi, yang mana best? Dan yang mana sedap makanannya? 


HR Steak House merupakan satu pilihan yang bijak sekiranya nafsu kita menginginkan makanan ala-ala barat. Lokasinya adalah satu line dengan Masjid Kg Baru. Kedai dia yang gelap2 ala romantic gitu. Harganya murah dan berpatutan. Tak salah rasanya kalau aku katakan di sinilah korang boleh dapat chicken chop paling murah kat KL. Air gelas besar dengan harga RM2 segelas. MURAH dan SEDAP!!! Dinasihati korang pergi lambat2 sikit. Kalau dalam pukul 8-10p.m. orang ramai sangat. So, tempat duduk pun kurang ler. 


Tempat kedua adalah kedai atas bukit. Aku pun tak tahu macam mana aku boleh bagi nama macam ni. Mungkin sebab dia memang kat atas bukit kot. Lokasi – masuk pintu gerbang,die sebelah kiri selepas kedai jual selipar. Apa yang sedap? Aku pun tak tahu. Tapi memang ramai giler lepak sini malam-malam. Sebab ada shisha kot.

SUP MELETUP, BANDAR TASIK SELATAN


Perrrrghhh!!!! Kaw..kaw..punya!!! Sup dia memang betul-betul meletup di mulut. Cis! Tiba-tiba aku terliur pula nak pekena sup meletup ni. Lokasi – BTS a.k.a Bandar Tasik Selatan. Betul2 depan 7 Eleven BTS. Jalan menghala ke Kem Sungai Besi,sebelah kanan. Aku syorkan korang datang sini sebab sup dia memang ada POWEEEERRRR!!! 


Buktinya,dulu aku ada bawa member2 aku makan kat sini. Lepas makan je,semua thumb up sama itu sup. Seminggu lepas tu,semua nak pergi lagi. Percaya tak? Pergi dulu baru korang percaya. Faktanya, sehari diorang masak 4 periuk besar sup dan direneh selama berjam-jam. Aku jamin korang pasti berpeluh hirup sup meletup ni!!! Kalau dah puas hirup sup,pekena pula nasi ayam meletup. Nasi goreng dia pun padu! Apa tunggu lagi?? Meletuplah ke sana beramai-ramai!!!!!

CHAR KOTEAW, TAMAN BUNGA RAYA, WANGSA MAJU

Dulu dan sekarang, aku memang suka datang sini makan char koteaw. Nama kedai ni – MALI CORNER. Nak beli,kena beratur woooo... Hebat tak hebat kedai ni. Tukang masak char koteaw ada 4 orang. Konsep yang digunapakai adalah open-air. Korang boleh makan bawah bumbung mahupun bawah langit. Mana satu yang korang suka la. Lokasi – Taman Bunga Raya, W.Maju. Berdekatan dengan Kolej Tunku Abdul Rahman. Kedainya memang betul-betul ada konsep. Korang masuk taman tu, tiba-tiba terjumpa kedai makan yang ramai orang. Konsep ape ntah dia pakai. Mali Corner ada cawangan. Satu di Setapak, berhampiran dengan Uptown. Satu lagi di Taman Medan.

TAHARA SEAFOD,KAMPUNG PANDAN

Orang cakap makanan dia sedap. Aku dah try. Siap melantak lagi tu. Memang sedap la. Restoran ni agak feymes sebab ramai artis datang makan sini, contohnya Suhaimi Sulaiman. Pasal harga jangan bimbang. Tak mahal pun. Berpatutan jeerrr...

NASI AYAM TAMAN MELAWATI, ULU KELANG
Nak makan nasi ayam sedap. Ni lah tempatnya! Tak rugi datang sini. Lokasi - Dari MRR2 keluar ke susur Taman Melawati. Sebelah kiri sebelum sekolah rendah dan menengah.

KASSIM MUSTAFHA CORNER, JALAN DORAISAMY (Sekarang sudah tukar pemilik. Nama baru adalah SYED BISTRO. Budak-budak PJ mesti tahu punya sebab SYED BISTRO ni banyak kat kawasan PJ.)

Sini memang port kelab malam. Bukan aku nak suruh korang pergi clubbing, tapi nak syorkan tempat best ni untuk korang lepak. Port memang cantik. Macam mamak2 yang lain. Cuma yang ni korang boleh minum teh o ais sambil usha2 awek kelab. Biasa bro...awek2 kelab ni kan majoritinya hot dan bajet hot. So, KMC ni aku syorkan. Manalah tahukan ntah-ntah terjumpa korang kat sana....

ALIM CORNER, PANDAN PERDANA
Apa yang best? Aku suka makan nasi campur dia. Sebab bila aku sampai,aku akan tengok ayam goreng dulu. kalau ok aku amik. Tapi, kalau tak ok aku suruh dia goreng yang baru. Sedap tu beb makan ayam goreng panas-panas. Sini memang port lepak budak2 KPTM Cheras dengan Kolej Cybernatic (betul ke aku eja ni??). Kalau nak usha2 awek kolej, datang la dalam pukul 8p.m. Memang ramai la aku cakap. Aduh...rindu la tempat ni.


RESTORAN MADINA, BANDAR SRI PERMAISURI



Restoran ni baru dibuka pada tahun ini. Aku ni bolehlah dikatakan antara pelanggan terawal yang menjamu selera di kedai ini. Menu yang paling aku suka adalah Set Nasi Kari Panas Dengan Ikan Kembung. Pergh!!! Terliur wa cakap lu! Karinya memang pekat. Kalau orang utara, kari ni dipanggil sebagai gulai. Apa yang istimewa di kedai ni adalah nasi madina-nya. Nasi ni dikatakan datang daripada Negara Arab. Aku pun tak berapa nak pasti. Itu kena tanya pada yang pakar la. Nasi madina akan disediakan dengan lauk kambing. Dah! Aku dah mula rasa lapar ni. Hahaha...


Lokasi kedai ini adalah di Bandar Sri Permaisuri. Kalau daripada Downtown, kita terus je menghala ke HUKM. Sebelum HUKM dan Stadium Cheras ada traffic  light, amik kanan. Terus dan di sebelah kanan korang ada SMS Selangor. Terus lagi jumpa traffic light lagi. Selepas traffic light tu, korang akan nampak pejabat Gamat Emas di sebelah kiri. Depan sikit ada simpang masuk kiri untuk masuk ke kawasan bangunan kedai. Restoran Madina ni betul2 ada berdekatan dengan Gamat Emas ni. Apa tunggu lagi? Cepat-cepat la serbu kedai ni! Makanan sedap, puas hati!


JALAN P.RAMLEE

Port kelab-kelab malam. Selalunya aku suka lepak depan kelab. Parking moto tepi jalan,terus bertenggek di bahu jalan..sambil-sambil tengok awek2 mabuk. Tengok kereta lalu-lalang. Jalan memang jem la lepas pukul 2a.m. Tengok kiri,tengok kanan. pergghh!!! ramai lagi yang dok lepak macam aku. Kesimpulannya,ni pun port lepak gak.

DATARAN MERDEKA


Haram la kalau korang tak tahu tempat ni. Sini port baik punya. Mat kereta sama mat rempit suka lepak tempat ni. Mat-mat melepak pun suka gak lepak sini. Ada apa kat sini? Ada padang,ada bangunan Sultan Abdul Samad,ada motor,ada kereta,ada roadblock@rush, aku lari dulu...Wakakaka...! Better save yourself first.

BUKIT AMPANG @ BUKIT LANGAT


Namanya dah ada dua gelaran. Ikut suka korang la nak panggil yang mana satu. Jom la lepak sini. Boleh tengok seluruh KL..!

4 comments:

  1. ANDA BUTUH IJAZAH UNTUK MENCARI KERJA - MELANJUTKAN KULIAH - KENAIKAN JABATAN ?!?!
    KAMI JASA PEMBUATAN IJAZAH SIAP MEMBANTU ANDA UNTUK MEMENUHI KEBUTUHAN IJAZAH UNTUK BEKERJA ATAU MELANJUTKAN SEKOLAH / KULIAH.
    BERIKUT INI MERUPAKAN JASA YANG KAMI SEDIAKAN :

    - SMU:4.000.000
    - D3 :6.000.000
    - S1 :8.000.000

    * AMAN, LEGAL, TERDAFTAR DI UNIVERSITAS / KOPERTIS / DIKTI, BISA UNTUK MASUK(PNS, TNI, POLRI,BUMN, SWASTA).

    JUGA MELAYANI PEMBUATAN SURAT SURAT PENTING SEPERTI:SIM, STNK, KTP, REKENING BANK, SURAT TANAH, AKTE KELAHIRAN.BPKB, N1, SURAT NIKAH, DLL.

    SYARAT:KTP/SIM,FOTO BERWARNA DAN HITAM PUTIH,UNIVERSITAS YANG DITUJU,IPK YANG DIMINTA(MAX 3,50),TAHUN KELULUSAN YANG DIMINTA,ALAMAT PENGIRIMAN YANG DIMINTA.
    KIRIM KE : 085736927001.ku@gmail.com
    HUB : +6285736927001

    (HANYA UNTUK YANG SERIUS SAJA)

    Nb:Semua manusia berhak meiliki pekerjaan dan pendidikan yang layak,entah dari kalangan atas,menengah dan bawah.Maka dari itu kami ada untuk anda yang mebutuhkan ijazah atau surat-surat penting lainnya.
    www.085736927001ku.blogspot.com www.pembuatanijazah.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Just share, kepada korang yang suka update blog/blogger or update kegiatan harian korang, why not sambil2 tu dpt duit? Saya nak dedahkan rahsia kenapa hanya dgn jadi blogger dah boleh kaya raya~! Panduan Teknik Sebenar Buat Duit Dengan Blog yang sgt berguna untuk semua. klik je pada link picture di bawah ni untuk dapatkan panduan ni.


    http://www.buatduitblog.com/hop.php?ref=ashrafsidek

    ReplyDelete