Thursday, September 30, 2010

Kelaparan lewat pagi

Siapa yang selalu stay up mesti pernah mengalami situasi yang sama macam aku. 
Lapar lewat malam. Tapi, kalau dah malas keluar mana nak cari makanan kan...? Sebab tulah aku selalu sediakan emergency food @ dalam BM nye disebut makanan keselamatan (pelik semacam bunyinye) hahaha..... Tak lain dan tak bukan semestinya megi 2 minit ! Bergantung pada jenis megi jugak. Kalau pakai air sejuk tu dah jadi megi 2 jam! Selongkar punya selongkar, jumpalah megi sebungkus. Yang tak boleh blah nie la megi last aku. Huuwaaaaaa....!!!!! Nampak macam sedih, tapi gua rilek je kan. Buat apa nak gelabah. Air panas dah ada. Campur dengan megu sudaaah.




- nie la megi terakhir yang berjaya dijumpai -

Bila dah ada megi kita masak le kan. Perut pun dah lapar nie. Sangap nak melantak dah macam sangap dadah pulak.

.
.

Dua minit berlalu ( dua titik kat atas tu melambangkan dua minit). Dua minit lebih la. Tak ada masa la nak kira masa nie. Tujuan utama sekarang nie adalah untuk isi perut. Yang lain tak penting. Megi dah masak. Untuk pengetahuan la, nie megi FAMA. Rasanya memang sedap! Perisa plak nama Perasa Sup Istimewa. Apa yang istimewanya? Haa, kena rasa sendiri la. Baru tahu sedap ke tak. JENG! JENG! JENG! Megi sudah siap.


Apa lagi! Melantak time la. Orang bujang macam aku nie memang sesuai untuk makan megi.
Jimat!!! Ops...! mana air? Tak seronok la makan megi takde air. 



Nak makan harus ada air. Nanti tercekik boleh minum. Amik kau! Satu jag air untuk aku. 
Dah makan elok la tidur. Jam pun dah menunjukkan pukul 3.18 a.m. Waaaarghhh....ngantuknya.


p/s : makan lewat malam sesuai untuk mereka yang nak menambahkan berat badan. bagus untuk boroi jugak. hahaha...

No comments:

Post a Comment